La xarxa de carreteres de Cubecat faciliten el transport a peu, en animals, o en vehicles, d’una forma més directa, segura, i realista. A més de ser una bona guia per ubicar pobles, o per seguir com a referent quan es va volant amb èlitres.
Aquestes carreteres reprodueixen les reals, encara que sovint, per temes d’escala.
La construcció de carreteres per part de la comunitat és permesa, però s’han de construir seguint un protocol. On estan fetes majoritàriament pel Govern de la Generalitat, ja que és competència d’aquesta fer-ne de noves.
Els materials de les carreteres estan subvencionats per la Generalitat de Cubecat a les botigues de la DGC (Direcció General de Carreteres).
Normativa de Carreteres
General:
- El trànsit de Cubecat no és com el trànsit de la realitat, és prioritza la construcció de les antigues carreteres de la vida real. Interessa incentivar creuar els centres poblacionals i no rodejar-los.
Exemple: La N-340 a l’altura de Vallirana no necessita la construcció de la variant.
Exemple 2: La A-27 entre Tarragona i Montblanc no cal construir-la existint també la N-240 que ja connecta aquestes poblacions i que a més és molt més directe que la via d’alta capacitat.
- Els ciutadans tenen dret, a fer al seu gust els carrers i carreteres dintre de la zona urbana. Tota aquella infraestructura que sobrepassi la zona urbana, haurà d’estar sempre aprovada per l’administració, sigui infraestructura veguerial, o estatal.
Autovies i autopistes:
- Les autovies s’han de fer amb llosa
- Les línies de les autovies s’han de fer amb llosa de quars llisa.
- Les autovies i autopistes estan tancades per mitjanes i barreres laterals, que és construiran amb blocs de pedra llisa. I les baranes es faran amb murs d’andesita
Carreteres nacionals, veguerials i comarcals
- Les carreteres s’han de fer amb llosa de
- Les línies de les carreteres s’han de fer amb llosa de quars llis
- Les carreteres nacionals veguerials i comarcals no han de tenir barreres laterals. Exceptuant punts concrets per motius decoratius.